Feitjes en rijtjes

18 juli 2016 - Zierikzee, Nederland

We zijn weer thuis! Zaterdag 16 juli landden we keurig op tijd op Schiphol waar we welkom werden geheten door een heel leuk welkomscommittee. Gelukkig schijnt het zonnetje ook in Nederland waardoor het wennen misschien mee zal vallen. Maar alles op het gemakje...

Als laatste reisverslag wat feitjes en rijtjes:

Totaal aantal afgelegde kilometers inclusief de heen en terugreis: 53.326 km

Totaal aantal gelezen boeken samen: 30

In ieder land heeft Sebas gezwommen in natuurlijk water

In ieder land hebben we allebei gefietst

Gebruikte vervoersmiddelen tijdens de reis: vliegtuig, metro, tram, bus boot, (water)taxi, tuktuk, trein, motor, scooter, auto, camper

We hebben in ieder land de hoofdstad bezocht

De temperatuur tijdens de reis varieerde van -5 °C in Nieuw-Zeeland tot 42 °C in Bangkok en de outback

Aantal slaapplekken: 97

Gemiddelde aantal dagen dat we in een plaats zijn geweest: 2

Aantal uitgegeven geld per persoon inclusief aangeschafte materialen en vliegtickets: €10.500,-

In ieder land hebben we een lokale specialiteit gegeten

We hebben mensen ontmoet van 28 verschillende nationaliteiten

Totaal aantal gemaakte foto’s en filmpjes: 7.023

Aantal nieuw gekochte zonnebrillen: 5

Aantal kwijt geraakte spullen: 1

Favoriete stad Sebas: Brisbane

Favoriete stad Lotte: Melbourne

Onze favoriete plek: Tongariro, Nieuw-Zeeland

Lekkerst gegeten gerecht Sebas: Panang Curry (Thais)

Smerigste gegeten gerecht Lotte: geit

Afgevallen kilo’s Sebas: 10 kg

Aangekomen kilo’s Lotte: 5 kg

Aantal bezochte plekken: 87

Gekke gebeurtenis tijdens terugvlucht: nachtje (lees: 4 uurtjes) gratis in hotel in Doha overnacht tijdens 8,5 uur durende overstap. Prijs voor 1 nachtje: €167,00 vergelijkbaar met onze totale overnachtingskosten in Cambodja.

Bedankt lieve reisblogvolgers, voor de leuke reacties op onze verhalen en foto's. Het was fijn, om ons fantastische, onvergetelijke avontuur met jullie te kunnen delen!

Liefs van Sebas en Lotte

1. Diny van den Berg:
    18 juli 2016
    We hebben genoten van de verslagen, elke keer weer. Bedankt voor het delen van jullie avontuur. En nu weer veilig thuis. Dankbaar!!
  2. Tineke:
    22 juli 2016
    Jullie dank je wel voor de reis verslagen , erg leuk om te lezen.
    Hopelijk kunnen jullie weer wennen in ons kleine , maar beminnelijk landje.

Ik mis trouwens de benen wagen , jullie zullen toch ook aardig wat gelopen hebben.
    Bijzonder dat Sebas zoveel kilo's kwijt is. Toch niet door het ziek zijn hoop ik.

Fijn dat je weer aan het werk kan , inmiddels heb je wel ervaren dat dit ook niet als vanzelfsprekend is. Succes weer met alles !!